söndag 27 maj 2012

Premiär för utomhuspromenad

Idag har vi fått gå ut i sele på tomten för första gången. En massa nya ljud och dofter! Både läskigt och spännande.

Tyzon var först att spatsera iväg längs husväggen. Zoe gömde sig bakom soptunnan. Tyzon tog några skutt med matte och kamera i släptåg och Zoe kom framåt med husses hjälpande hand.


Zoe: -Gräsmatta var en ny upplevelse förutom själva selen. Husse satt fast i den andra änden.
Jisses vad högt i tak det är ute. Hjälp!
Tyzon: -Det finns så mycket att titta på ute så man vet inte riktigt åt vilket håll man ska vända sig.
Vänder jag mig om så får jag en helt ny bild i nyllet. Busken bakom mig luktade konstigt förresten (vinbär).
Zoe: -Jag ser brorsan och han har också en sådan där konstig sele på sig. Matte sitter fast i andra änden.
Skönt väder var det denna fina söndagskväll.
För övrigt kan jag berätta att matte vägt oss igen. Jag (Zoe) väger 2.54 kg nu och Tyzon har sprängt 3 kilosgränsen, han väger numera 3.01 kg. Nu är vi 17 veckor gamla.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar