lördag 16 juni 2012

Jag är snäll!

Om man läser om vår ras temperament,
t ex här, så ser man ju att vi är vänliga till sinnet och fäster oss lätt vid våra tvåbeningar.
Vår matte och husse är snälla mot oss, så det är väl ganska självklart att vi är snälla tillbaka?
Jag gillar att titta matte/husse djupt i ögonen och gärna sätta en tass i ansiktet samtidigt som jag säger: "Jag gillar dig! Jag förstår att ni gillar mig också och jag vill ha bekräftelse på att ni gör det - därför så får ni en tass i ansiktet tillbaka!"

Matte och husse är ganska bra tvåbeningar som förstår våra fyrbeningars behov.
Jag är också väldigt tillgiven. Jag gillar att ligga lite bredvid. För övrigt så brukar jag nospussa matte och husse varje dag. Det gillar dom jättemycket.
Ett annat tips är att fånga era tvåbeningar med alla sorts läten som en Maine Coon kan.

När ni spinner, så kvittra gärna samtidigt som ni spinner. Det gör tvåbeningarna väldigt exalterade.

Jag brukar säga "urr urr urr" och det uppskattas alltid. När vi jamar så tror matte och husse att något är fel och rusar till undsättning. Hihi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar