måndag 30 juli 2012

En vanlig måndag

Hej! Nu har de tvåbenta börjat jobba igen för vår skull. Idag har vi själva varit här hemma på dagen.

Matte kom hem först och vi blev jätteglada att se henne. Hon tog hand om våra lådor och skålar och såg till att vi fick mat.

Ordningen återställd.

Matte och husse undrar vad vi gör hemma om dagarna.
Då blänger jag så här på dem och menar att det vet de ju.

Vi leker, sover, äter, går på lådan, leker lite till, sitter i fönstren och tittar ut i trädgården, jagar någon tvestjärt eller blomfluga. Tvättar oss och har det bra. Vi har det hur bra som helst.

När jag sover drömmer jag ibland om det här... och hoppas att matte och husse snart ska komma hem med en stor maffig fågel.















Och jag (Zoe) älskar att sträcka ut min långa lekamen. Titta så lång jag är!
Min fina svans har börjat fluffa till sig, ser ni det?
Syster är ganska fåfäng faktiskt. Men inte när hon leker, då har hon inte tid att tänka på hur hon ser ut.
Vi får faktiskt vara på borden, förutom då matte och husse eller någon besökare ska sitta där och äta.

Veckans vikter:

Tyzon 4.64 kg
Zoe 3.90 kg

Nu börjar Zoe knappa in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar