onsdag 3 oktober 2012

Strut måste vara djävulens påfund

Strut? Alltså en sån här! Får jag på mig en sådan igen anmäler jag matte till Djurskyddet, sa Zoe.

Jag kanske måste förklara lite närmare.

Matte upptäckte ett torrt sår i nacken i måndags, precis där skulderbladen börjar. Jag saknade päls där och ville gärna slicka efter inspektion och tvätt. Det såg inte ut som ett vanligt sår heller, så matte tog mig till veterinären idag.

När jag kom därifrån och hem hade jag fanskapet på mig, men matte kom till slut på ett annorlunda sätt (med tanke på att hon jobbar inom vården samt inte stod ut med min kränkta uppenbarelse).

Ja, den där kan du ju inte ha, du skrämde mig rätt rejält och förresten duger den ju bara till att gömma mat eller leksaker i, sa Tyzon.

Förresten, jag har inte bitit dig då du löpte, iallafall kommer jag inte ihåg det!

Det kan vara så att Tyzon är boven (bitit) eller så har jag drabbats av någon hudåkomma. Sa Zoe.

Nu ska jag tydligen få salva på området och tabletter i käften och ha den här konstiga gröna utstyrseln på mig ett tag. Hoppas det går bort på någon vecka så jag slipper se så "hipster" ut.

Men allt är bättre än fans strut! 


1 kommentar:

  1. Strut är himla jobbigt. Vilken härlig matte du har som har kommit på en alternativ lösning. Krya på dig!

    SvaraRadera