lördag 24 november 2012

Cirkusapa?

Zoe: Matte och husse tycker att jag mest liknar en liten cirkusapa numera. Matte modifierar mina outfits och nu sist hade jag fått en chockrosa strumpa som lät mina framben få vara fritt och den går jag alltså runt i och mest liknar en liten apa. Jaha, jaja, allt för att jag ska låta bli mitt sår och kunna få tvätta mig ändå.
Jag är rätt pigg nu, men mitt sår läcker lite lite grann (sårvätska) och även om min matte ska vara rätt mycket av en sårexpert ska hon ringa veterinären på måndag för att höra. Jag är nu inne på dag fem postop.

Jag har varit lös i magen också, jag tålde inte den smärtstillande medicinen vi fick på recept av veterinären, så den fick jag bara en dag och sen slutade matte ge mig den p.g.a. kräkning och diarré.


Tyzon: Min syster är lite mer som hon brukar vara nu igen efter att ha varit lite konstig i ett par dagar.

Mattes mamma är här nu på besök i helgen och det tycker vi är jätteroligt.

Husse och matte är hemma, men "mormor" är och handlar och vi hoppas naturligtvis att hon kommer hem med något fint även till oss.

Jag är lika pigg och spattig som vanligt för övrigt. Matte säger att hon tycker jag börjar bli lite rund om magen, så vi har fått börja med vuxenmat nu trots att vi inte ens är ett år gamla.
Zoe: Idag var det en hackspett och besökte fågelbordet. Jag har aldrig sett en så vacker fågel! Tänk att få sätta tänderna i den ni!

Jag har varit ganska arg på matte då hon ska krångla på mig kläder, kolla sår och tvätta mig i baken.Jag jamar, morrar och fräser.

Husse bråkar inte med mig, han är som han alltid brukar. Tur att det finns någon tvåbening i huset man kan lita på och slipper vara misstänksam mot.

Men matte är ju ganska bra att ha ändå.




1 kommentar:

  1. Hoppas det läker snart, även om du är jättesöt i din rosa utstyrsel. :-)Tazz&Kram

    SvaraRadera