söndag 4 november 2012

Novembermörker

Hej! Om ni undrar varför jag ser lite mer skeptisk ut än vanligt på bilden beror det på att matte nyss har dammsugit i huset. Det tycker jag inte om.

För övrigt mår jag och brorsan bara bra. Vi räds inte av mörker eller kyla, inomhus är det både varmt och ljust.


Vi är nu i november månad och tvåbeningarna pratar om jul. Vi vet inte vad jul är för något. Hoppas att det är något bra. Kanske går det att äta? Allt som går att äta är bra.

Går det att leka med är det ännu bättre.
Titta, vilken lång tunga jag har, sa Tyzon. Såklart matte måste lägga upp bilden på min långa, rosa tunga.
Jag brukar krax-jama. När jag spinner och jamar till låter jag som en kråka, säger husse och matte. Jag spinner ju som oftast, men ibland måste man ju jama också och då låter det lite lustigt. Att kraxa gör också att jag får jättemycket uppmärksamhet från tvåbeningarna. De skrattar och klappar om mig lite extra, helt enkelt. Krax.

Jag vet inte heller vad jul är för något. Kanske man kan gosa med det?







1 kommentar:

  1. Ligan förstår dig. INTE kul med läskig snabeldrake. Tazz&Kram

    SvaraRadera