torsdag 22 maj 2014

Huset skakar

Just nu är det lite konstigt här hemma. Det låter och brötas runt huset, vi vet inte vad vi ska tro. När vi tittar ut genom källardörren möter vi en vallgrav och på framsidan finns ingen trappa, så matte och husse går ut genom källardörren, vilket vi tycker är allmänt knasigt. Matte och husse brukar ju inte gå ut där. Inte brukar de komma tillbaka den vägen heller, så allt är jätteknas just nu! 
Matte fotade denna bild idag, inte undra på att vi är konfunderade! Tvåbeningarna kallar detta för dränering och underhåll av hus. Det är ju tur att lite av gräsmattan finns kvar tycker vi.

Vad ska detta vara bra för? Det var väl okej som det var? Jag förstår ingenting. Det härjas och låts utanför och jag får inte gå ut, för det finns tydligen inga räcken eller något som kallas för marknivå just nu.  
Den där armen tillhörande något slags monster som far runt och äter jord där utanför, den tycker jag inte om! Jag går inte ut så länge som det där monstret finns på min tomt, säger jag. Morr och fräs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar