torsdag 15 maj 2014

Mitten av maj

Här ligger jag och myser. Jag ligger oftast i klösträdet eller så ligger jag i soffan alternativt i sängen hos husse och matte. Den här veckan är husse bortrest så då har jag kramat råttan lite extra hårt. 
Jag ligger lite varstans jag. Låda, pall, köksbänk, skrivbord, kontorsstol, diverse andra stolar, säng, soffa, bädd, klösträd. "You tell me". Här ligger jag i en låda och pöser över. Men det gör inget. Jag trivs när det är lite trångt som ni vet.  
Å, vad glad jag blev idag när matte kom hem och låste upp dörren till baksidan av tomten. Matte vill tillägga att det tog ett tag innan jag fick smak på utelivet. Jag är duktig på att gå i sele.Jag spinner när jag får gå ut och fortsätter spinna utomhus.
Jag är också glad, men håller mig nära dörröppningen och vågar mig inte så långt ut ännu. Jag har ingen sele på mig här. Matte och bror går bort en bit och jag ser dom hela tiden. Dom lämnar mig aldrig och det känns tryggt. Snart är jag i färd med att äta av långt gräs som ni ju ser växer utanför dörren. Man behöver inte gå så långt för att nå gräset. Jag ser också fåglar i buskarna som jag gärna vill ha.


Kom nu syster, kom så går vi!
Nja, jag vet inte riktigt, jag tror att jag håller mig lite här runt knuten, men visst är det mysigt ute. Vi gillar värme och solljus jättemycket.
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte här på bilden, det bara blev. Det är bra att det finns mycket stenar på vår naturtomt. Man kan balansera på stenar i terrängen, det är rätt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar